Een sterke ‘about’ pagina schrijven is zo makkelijk nog niet. Wel heel belangrijk. Een ‘over mij’ pagina is misschien wel een van de belangrijkste pagina’s van je website!

Het is op de meeste website de tweede meest bezochte pagina (na de homepage), dus zeker de moeite en tijd waard. Toch zie ik bij de meeste mensen exact hetzelfde staan.

“Ik ben X, ik woon in Y, en ik hou van *insert baan*. Ik begon hiermee toen XYZ en uiteindelijk ben ik het professioneel gaan doen, en daar ben ik super blij mee!” Einde.

Duidelijk. Lekker kort. Maar niet echt inspirerend. Dat kan beter!

Begin simpel

Begin je pagina met een mooie zin of introductie. Wie ben je, wat doe je, en waarom doe je dat? Focus in dit gedeelte nog op wat jouw klanten van jou zouden willen weten. Het is op dit moment niet zo interessant waar je woont of wat je lievelingseten is. Wat wél interessant is is waarom je je bedrijf gestart bent. Wat je missie is. Je visie op je werk. Waarom jij anders bent dan andere ondernemers.

Deel leuke feitjes over jezelf

Wat zijn kleine, en interessante weetjes over jezelf die je kunt delen met je klanten om ze aan je te binden? Denk hier eens over na en probeer zo specifiek mogelijk te zijn.

Een goede ‘fun fact’ is interessant genoeg om te denken ‘goh, grappig’, maar niet zó interessant dat mensen na het lezen nóg meer vragen hebben dan ervoor.

Inspiratie voor leuke feitjes:

  • Wat zijn je hobby’s?
  • Heb je een gekke party trick?
  • Welke muziek luister je graag?
  • Wat is een gekke voedselcombinatie die je wel eens weet?
  • Hoe zouden jouw vrienden je omschrijven?
  • Waar heb je een keer in je broek om geplast van het lachen?
  • Waar ben je bang voor?
  • Wat was je meest gênante moment?
  • Heb je een speciaal ochtend- of avondritueel?
  • Wat zijn dingen over jezelf waar je je stiekem voor schaamt?
  • Wat is het domste wat je ooit gedaan hebt?
  • Kun je iemand heel goed nadoen?
  • Weet jij leuke feitjes die niemand anders weet?
  • Wat is je favoriete snack?
  • Heb je een bepaald stopwoordje?
  • Waar kun jij écht niet tegen?
  • Wat is je grootste ergenis?
  • Bij welke film houd jij het nooit droog?
  • Wat is jouw levensmotto?
  • Heb jij een mening waar bijna niemand het mee eens is?
  • Wat is de eerste baan die je wilde als klein kind?
  • Wat is de show die je altijd binged op Netflix?
  • Spaar je iets?
  • Wat is de leukste celebrity die je ooit gespot hebt?
  • Wat is je favoriete woord?
  • Wat is een reis die je ooit nog wilt maken?
  • Welke wedstrijd heb jij ooit gewonnen?
  • Het eerste concert waar je was?

Wees specifiek in het gebruiken van je fun facts

Leuke feitjes zijn alleen leuk (en herkenbaar) als je ze ook echt leuk maakt. De bedoeling is dat mensen je echt beter leren kennen, en dat gaat niet met een korte zin. Maak je beschrijving dus ook zo duidelijk mogelijk!

‘Ik hou van Netflixen’ kun je veranderen in ‘Op mijn ideale zaterdagavond sta ik niet in de club, maar lig ik met een dekentje op de bank. Met een kop thee en een schaamteloos grote chocoladereep binge ik Selling the OC met mijn kat op schoot.’

Laat je expert status zien

We gaan weer even terug naar informatie die past bij jouw bedrijf. Waarom moeten jouw klanten voor jou kiezen? Wat is je ervaring? Waarom weet jij genoeg om ze te helpen? Beschrijf je reis naar waar je nu bent. Heb je bepaalde diploma’s? Cursussen gevolgd? Hoeveel klanten heb je al geholpen? Laat zien dat je niet alleen leuk, maar ook professioneel en kundig bent!

Conclusie

Een over-mij pagina kun je natuurlijk vrij basic en saai houden, maar met een paar leuke feitjes over jezelf kun je hem veel interessanter maken!

Personal branding is steeds belangrijker als ondernemer, en met deze fun facts kun je klanten aan je binden.

Comments +

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

download gratis de seo checklist

Meteen even lekker afvinken, zodat je de basis van je SEO op orde hebt en je vindbaar bent op Google±

DOWNLOAD NOW