jouw website verbeteren? download gratis het e-book: 30 geniale webdesign tips! download gratis >

Moet je je website uitbesteden of niet?

maart 23, 2021

Als webdesigner geloof ik in de kracht van websites: iedere business heeft er een nodig. Een nieuwe, geoptimaliseerde website kan je nieuwe klanten opleveren, je business een boost geven of je bedrijf heel duidelijk op de kaart zetten.

Maar het inhuren van een webdesigner om je website te laten maken is niet voor iedereen de beste keuze. Sommige potentiële klanten die mij benaderen vertel ik dat ze beter eerst zelf aan de slag kunnen gaan voordat ze mij inhuren. 

Ik deel vandaag met je wat de redenen kunnen zijn zelf je website te bouwen, in plaats van deze uit te besteden.

Wanneer is het een goed idee zelf je website te bouwen?

Als je pas net gestart bent met je business en je nog niet echt weet welke kant je op wilt gaan.

Als je een baby’tje krijgt dan koop je geen dure outfits voor je kindje, want hij is er immers binnen no-time uitgegroeid. Logisch, toch?

Dit geldt ook voor je bedrijf. Het is zonde om te investeren in een gloednieuwe website als je er volgend jaar al uitgegroeid bent!

Als je je website wilt uitbesteden is het handig om de volgende zaken heel duidelijk voor jezelf te hebben:

  • Wie jij bent/waar je bedrijf voor staat
  • Waar jij goed in bent en waarin jij uniek bent
  • Wat je verkoopt
  • Wie je ideale klanten zijn

In de beginfase van je bedrijf is het logisch als je dit nog niet helemaal zeker weet, zeker als je nog op school zit of vanuit je hobby bent begonnen. Alles kan nog veranderen!

Als je weinig te besteden hebt

Als je je website uitbesteed, dan krijg je daar een topkwaliteit website voor terug. En kwaliteit kost geld. Geld wat je wel eerst moet hebben voor je het uit kunt geven!

Een website is een investering die zich als het goed is terug gaat verdienen. Maar het is het niet waard om je in de schulden te storten. Er zijn gratis websitediensten (zoals Wix of Weebly) waar je zo lang het moet wel even mee vooruit kunt. Zolang je in elk geval een pagina hebt waarop je gegevens staan en een klein portfolio, kom je in elk geval de barre tijden door.

Als je precies weet wat je wilt en tijd en energie over hebt

Heb jij helemaal voor ogen hoe je je website wilt hebben en heb je ook nog eens de tijd om daarmee aan de slag te gaan? Good for you

Geen enkele reden om niet lekker zelf aan de slag te gaan. Mits je een platform kiest waar je mee over weg kunt. Bij het zelf aan de slag gaan zijn er namelijk wel wat zaken waar je tegen aan loopt.

  • Het kost tijd. Veel tijd. Veel meer tijd dan je van te voren had gehoopt.
  • Thema’s bij vele builders zijn erg moeilijk naar je eigen hand te zetten (WordPress, kuch). Geloof mij: bij het verbouwen van mijn WordPress blog zijn er tranen gelaten. Na mijn honderste mental breakdown ben ik toen overgestapt naar Showit. Neem ook eens een kijkje en thank me later.
  • Thema’s kunnen er fantastisch uit zien, tot je je eigen afbeeldingen, lettertypes, kleuren en teksten begint toe te voegen. Zaken kunnen dan heel rap downhill gaan als je dan niet goed hoe je alles het beste neer kunt zetten. 

Wees je dus bewust van deze valkuilen voor je aan de slag gaat. Dat voorkomt teleurstellingen en half afgemaakte websites waar je vervolgens jarenlang niemand naartoe durft te verwijzen.

Goed. Je weet nu wanneer je prima zelf aan de slag kunt gaan. Wanneer is het nou wel een goede keus om een webdesigner in te huren?

Wanneer moet je je website wel laten uitbesteden?

Je business is 1+ jaar oud en je weet waar je voor staat

Als jij de kern van je bedrijf goed op papier kunt zetten en je weet wie jij bent en wie je aanspreekt, dan kun je daar bij een designer mee aankomen. 

Klanten die mij duidelijk kunnen vertellen wat ze doen en wat hun ideale klant zijn, zijn mijn lievelings. Hiervoor is het namelijk heel gemakkelijk om een branding voor te ontwerpen. Ik weet immers voor wie ik deze branding ontwerp en waar ik rekening mee moet houden.

Daarnaast kan je designer ook bepalen welke pagina’s nuttig zijn en hoe deze ingericht moeten worden om zoveel mogelijk van die ideale klanten binnen te halen.

Hoe helderder jij je zaakjes kunt vertalen, hoe beter jouw designer je kan helpen.

Als je je bedrijf wil rebranden en het nu voor eens en altijd goed op de kaart wil zetten

Misschien heb je je bedrijf al jaren maar wil je gewoon een flinke stap gaan zetten. Nu echt goed. Ook dan is het het perfecte moment om een professional in arm te nemen.

Hij of zij kan je helpen met het bepalen van een strategie en weet precies wat jij nodig hebt om van je bedrijf een online succes te maken.

Je hebt te weinig tijd of energie 

Dit is het voornaamste argument van veel ondernemers. Ze weten dat ze een website nodig hebben, vinden het ook belangrijk en ergens wel leuk. Maar het kost zo. veel. tijd. 

Veel ondernemers werken naast hun bedrijf nog in loondienst en hebben de tijd simpelweg niet om naast hun spaarzame uurtjes die ze aan hun bedrijf kunnen besteden ook nog eens een website op poten te zetten.

Dan krijg je websites die al een half jaar ‘under construction’ zijn en waarvan iedereen stiekem weet dat ze nooit afkomen.

Super zonde! Huur mij in en binnen 3 weken kun je live 😉 Of bespreek met je designer wat je wilt, lever alles in een keer aan en leun daarna lekker achterover terwijl jouw website wordt gecreëerd. 

Als je wel weet wat je wilt, alleen je mist de technische kennis

Niet iedereen is even comfortabel met code of drag & drop systemen. Er is altijd een leercurve en je moet er maar zin in hebben je daarin te verdiepen. Waarom zou je ook, als je het ook kunt uitbesteden!

Mijn Showit klanten help ik op weg door een volledig complete website op te leveren, samen met een Showit dummy course. Daarin kunnen ze zelf kennis maken met het systeem, terwijl hun website al helemaal ready to go is. Dat maakt het heel makkelijk om zelf nog wat tekstjes aan te passen of foto’s te veranderen.

Dan heb je toch nog controle, en alle moeilijkheden wat hosting, domeinen en het bouwen betreft lekker uitbesteed. 

Ga jij zelf aan de slag of huur je een designer in?

Welke keuze je uiteindelijk maakt voor jouw website, dat is helemaal aan jou.

Kies je ervoor om het zelf te doen, dan raad ik je echt van harte aan om Showit te gebruiken. Kies een van de templates als basis en ga vanuit daar lekker zelf aan de slag met de Showit dummy course. Het is het meest fool-proof systeem dat er bestaat en gaat je de meest prettige ervaring bezorgen.

Toch je website uitbesteden? Dan sta ik, en heel veel collega-webdesigners met mij, natuurlijk met heel veel enthousiasme voor je klaar. 

MARIT Hilarius

Ik ben Marit, de persoon achter Studio MHilarius. Ik ontwerp en bouw Showit websites voor vrouwelijke ondernemers. Heb jij hulp nodig? Stuur me een berichtje!

meer weten over mij?

Heb je deze blogposts al gelezen?

terug naar het overzicht

Naxos template

new in
  de shop

Naxos is een warm, romantisch thema voorzien van alle functies! Met een blog, shop en uitgebreid portfolio kun je er alle kanten mee op. Het thema is volledig geoptimaliseerd volgens alle designprincipes. 

HAVE A LOOK!

THEMA VOOR BLOGGERS, WEBSHOPS, CREATIVES EN FOTOGRAFEN

Santo Beach template

Santo Beach is een elegant, vrouwelijk thema waarbij alle aandacht naar jouw werk gaat. Er is veel ruimte voor je prachtige foto's en eigen signature. Het thema is volledig geoptimaliseerd volgens alle designprincipes. 

BEKIJK SANTO BEACH

THEMA VOOR BLOGGERS, CREATIVES EN FOTOGRAFEN

Kefalonia template

Kefalonia is een wat stoerder en eenvoudig thema. De handgeschreven details geven het een persoonlijke touch. Ideaal voor ondernemers die snel live willen gaan! Het thema is volledig geoptimaliseerd volgens alle designprincipes. 

TRY IT OUT!

THEMA VOOR BLOGGERS, CREATIVES EN FOTOGRAFEN

DESIGN BY STUDIO MHILARIUS

PRIVACY POLICY

MEER INFORMATIE

Pinterest Strategie Masterclass

nieuw!

Pinterest bezorgt mij gemiddeld 70% van mijn bloglezers. Met een half uurtje per week tijd investeren heb ik dit kunnen bereiken.

Ik deel heel graag met jou hoe ik dit gedaan heb zonder een cent uit te geven, zodat jij mijn strategie kunt overnemen en meer bezoekers kunt binnen halen!

x

30 & 31 MAART: KIES JOUW DATUM